orang tengah stalk

Sunday, July 1, 2012

Tak tau la nak cakap apa.. penat dah otak ni..

Apalah gunanya jika kita taksub menjaga hubungan dengan Tuhan tetapi hubungan dengan suami tidak dijaga.
Seorang wanita bila berkahwin, maka wajib taat, bersopan santun, lemah lembut dan menghargai suami dalam hidupnya. Kerana syurga itu terletak di bawah telapak kaki suami maka jika kita berbuat baik kepada suami, maka Allah akan sentiasa merahmati hidup isteri sebegini.
Sembahyang lama-lama, puasa tak pernah tinggal tetapi derhaka kepada suami?? 
Wahai isteri, ibadah wajib sepatutnya menjadikan kita seorang yang mampu mengikut hukum-hukum Allah dan jika kita para isteri masih menderhaka kepada suami tidakkah seperti ada something worng dalam ibadat you olzz tu?
Ingat 4 perkara ni, senang sangat perempuan nak masuk syurga:

1) solat 5 waktu
2) Puasa bulan ramadhan
3) Mejaga aurat/ maruah diri
4) Taat kepada suami selagi tidak menyalahi hukum Allah

Subhanallah, mudahnya  para isteri menempah tiket ke syurga Allah.. 

Sama-samalah mengambil iktibar, jadilah seorang isteri yang membahagiakan dan menenangkan jiwa raga sang suami. Isyaallah :)

Kfinebye!

p/s: aku terpaksa post entry ni sebab aku macam tak tau nak cakap apa dekat seorang hamba Allah yang keep complaining about her husband to me.. hmmmm.. aku ni bukan bagus pun, tak berani nak berdebat sebab aku tau aku masih mentah dan kurang ilmu agama dan tak mahu memandai-mandai cuma aku berharap semoga aku tdak mengikut jejak kau.. 


4 comments:

cimon said...

Doa lah utk dia. Doa seorang sahabat berkat tau. (^_^)

Fairuz said...

emm ye

Unknown said...

Hai Nida, Kak nor ni...baru belajar nk buat blog..mmm best topik ni. well kak nor pun baru nk belajar baik ngan suami bukan sbb suami x baik tp akak ni panas baran. Alhamdulillah cepat diberi hidayah skrg suami no 1. Allah telah beri yg terbaik akak ni yg buta.

Menyusur Akar Secara Senyap said...

Hi Kak Nor,

Ingat satu je, semat kan dalam hati kita, besar sgt2 pahala buat suami rs bahagia dengan kita.. jgn buat untuk suami tapi buat untuk mendapat keredhaan ilahi dan untuk ketenangan jiwa kita juga :)

Peringatan untuk nida juga.. nida pun baru jd wife org and masih sgt2 banyak benda kena belaja.. apa yg nida nmpk, apa2 pun yg terjadi, kite kne always try untuk menjadi selembut yg mungkin, kalu marah pun, marah la dgn lembut, nk nasihat pun nasihat dgn lembut, semua kena lembut tetapi tegas..supaya suami rs senang dgn kita :)