orang tengah stalk

Monday, August 6, 2012

Toilet Style Jahiliah

Ok, come on, this is Malaysia okay.. and Muslim's country.. Islam ialah agama yang suka kepada kebersihan tak kira tempat tinggal mahupun apa jua perkakasan yang kita guna.. okaylaa.. agama dan kepercayaan mana yang tak suka kebersihan kan?? you tell me..!

Last Friday aku diserang diarrhea yang tahap tak boleh handle lagi dah.. nak nangis sangat-sangat.. menggigil-gigil tau.. aku singgah toilet carrefour, lepas tu aku tolak pintu, lalu aku pun terfaktab kerana toilet itu ialah toilet jahiliah.. apakah toilet itu? sila tengok bawah ni.. 

Toilet yang style spray keluar dari toilet bowl.. aku dari dulu memang pantang yang teramat pantang toilet lagu ni.. apa ke punya barang ni?? siapa punya stupid idea to invent this? Come on, apa problem dengan menggunakan pipe hose? apa problem?

Wait a minute, cuba tengok iklan tu, HANDs-OFF???, kau basuh kencing dengan hands-off?? then macam mana nak tau dah bersih ke belum sehingga hilang bau, warna dan rasa?? of couse no proper cleansing, lepas tu lagi mahu hygenic kah? adehhhdehdeh...

Aku pernah terpaksa guna toilet jahiliah ni, dan bila aku buka air dia, kemain lagi pancutan air dia, sampai merecik-recik kena pintu dan handbag aku yang aku sangkut kat pintu.. memang betul la mengundang kemarahan.. ada juga yang kadang-kadang, air tu kecikkkkkkkkkkkkkk ja, macam mana mahu cuci meh?? Mau cedok di dalam toilet bowl itu kah?? kamu tidak cuci kencing kah? itu bukan amalan yang bersih itu.. itu amalan yang busuk yee..

Aduhai, macam manalah nak guna toilet ni weh?? Dah banyak aku try still macam tak user friendly la weh.. sangat menyusahkan masyarakat especially kepada orang yang suka basuh kencing.. tolong laa.. tolong la nak lempang laju-laju muka orang yang invent toilet ni..

Mungkinkah sebab nak jimat kan air, sebab kadang-kadang orang lupa nak tutup air paip getah? ataupun may be kadang-kadang orang suka biarkan getah paip menjalar atas lantai sampai loya tekak orang seterusnya nak pakai? Alamak.. aku pernah je nampak toilet jahiliah ni bocor keluar air tak berhenti-henti.. tak semestinya getah paip.. Apa problem sekarang ni weh??

Tau tak betapa bersihnya dan confident bersihnya bila guna getah paip, air memang di hala kan sendiri di kawasan yang hendak dicuci kencing itu.. lepas tu takda la merecik-recik kena pintu, merecik sampai keluar cubical toilet terkena orang tunggu turn nak kencing..

Aduiiii.. aku tak nampak la manfaat toilet ni kepada aku.. sorry la.. tambah-tambah bila aku terkena diarrhea hari tu.. jambanophobia (ok tak yah google, aku memandai-mandai jaa) kita tauuu... :P

Kbye!








1 comment:

cimon said...

skrg kat Midvly penuhh toilet jenis nh, terpaksa cimon bekejar ke toilet kat the Gardens utk "clear" ape yg patut. penat seyhh...huk3