orang tengah stalk

Thursday, March 14, 2013

3h2m di puncak Cameron


Yuhuuuu.. memandangkan sedang berpantang and MC  dekat rumah selama 2 minggu.. maka ringan sungguh jari jemari aku ni nak update blog.. mana tak nya, husband kerja, so sunyi la duduk rumah..

So as per promised in my last entry, this is my honeymoon story, aku telah menjalani DnC on 5/3/13 and discharged on 6/3/13.. balik rumah rehat kejap then malam khamis 7/3/13, start packing untuk bercuti-cuti Malaysia.. yeayyyyhaaaa!!!

Before that aku ada tanya  doctor, boleh ka aku pergi cameron kan.. mana la tau kot-kot tak boleh.. kalau ikut nenek aku, dia memang tak bagi sebab suppose aku kena rehat, bed-ridden lagi ok.. serious tension mak kalau bed-ridden senah!!! Doctor senahhh.. tambah-tambah doctor modern... semua boleh.. yes!! yes!! doctor bagi!

Orang baru lepas miscarriage ni agak jiwa kacau kan.. so aku kira, percutian ni ialah untuk aku melupakan segala-galanya sebelum aku start kerja nanti.. ala-ala release tension dengan menikmati keindahan alam ciptaan Ilahi.. :)

So, pagi-pagi buta 8/3/13, Friday, kami bertolak ke cameron. Singgah rumah mak ngah husband dekat Ipoh dulu, lepak-lepak, makan-makan dengan Mak Ngah.. lepas solat jumaat baru gerak Cameron.. 

Sampai dekat cameron, wah..wah.. baru pukul 3pm, tapi pasar malam Brinchang dah ada la sikit-sikit.. wahwahwah.. tak sabar nak pergi pasar malam tapi we all decided nak checkin hotel first dekat Tanah Rata.

Nahhh.. we stayed here in Century Pine at Tanah Rata for the whole 3 days :) Excited senah.. bulan 3 nak pergi bulan january hari tu aku dah booking.. hahahha!! honeymoon kot!

Depan hotel...excuse my pucat face.. huhu..

Bilik kami.. excuse the katil please.. this is deluxe room with garden

             
Ok, so kami memang buat perkara standard yang pengunjung cameron selalu buat.. pergi minum teh and pekena nasi lemak sejuk (hahaha!! tapi sedap la.. tolong la weh En Bharat, sedia kan microwave tok panas kan..)

Teh tarik + teh ais + nasi lemak sejuk... aku kena minum air panas.. kena pantang tak leh minum sejuk.. pffttt.. owhhh, lihat itu.. RM15.. sungguh mahal bukan? ish3.. tp sebab lapar.. layan je la..
Pergi taman rama-rama, RM5 per adult..



This one yang sudah mati, we all jumpe tertonggeng atas daun. Sedih betul kan, terlalu cantik tapi jangka hayat pendek. That's my hubby, I never going to touch them.. takut!
Then, we went to Cameron Lavender,





Then, last sekali, this one memang the most recommended place to go bila korang pergi Cameron. Last 2 years aku pergi tak wujud lagi rasanya Time Tunnel ni, sebab aku baru perasan time aku pergi kali ni. Murah sangat, RM5 per adult dan sangat berbaloi-baloi pengalaman yang aku dapat bila aku masuk dalam tunnel ni.. Kalau tengok banner dekat depan sebelum masuk ni pun dah terasa tak sabar nak masuk.. 


Di dalamnya,






Owhh dah la.. tak boleh banyak-banyak nanti basi laa..  huhu.. kalau nak, pergi sendiri.. believe me, i almost cried the kat dalam tunnel ni sebab betul-betul aku terasa macam berada pada zaman silam.. fuhhh.. tak tau la maybe hormon wanita baru lepas keguguran ke kan.. tapi serious best!! sila pastikan anda membawa camera yang mahal, jangan setakat aku ni pakai tab je.. tak comey dah gambar..

Ok la.. sampai di sini sahaja penceritaan aku.. yang penting, aku sangat-sangat gembira dengan percutian ini, dan tak sangka dah setahun usia pernikahan kami, rasa macam baru semalam menikah, kalau tengok orang lain yang baru-baru menikah, aku pun rasa mcm baru menikah gak.. huhu..

Semoga hari-hari kita akan rasa seperti hari pertama jatuh cinta dengan hubby kita.. berbanggalah dengan hubby kita no matter who they are.. In shaa Allah, jika kita sayang, berlembut dan bermanja-manjaan dan taat kepada suami kita, Allah akan mengurniakan perkhabaran gembira untuk kita.. :)

Byebye~

No comments: