orang tengah stalk

Wednesday, July 3, 2013

Email Signature

Aku set caption di bawah sebagai email signature aku.

“I don't know the key to success, but the key to failure is trying to please everyone.” - Bill Cosby

Lama jugalah aku tak tukar signature tu sebab aku rasa bersemangat setiap kali aku baca email mengenai kerja dan scroll down some more lalu akan terlihat signature aku tu.

Pernah juga dapat email reply dari orang yang terima email dari aku, dia tertarik dengan signature itu. Sungguh bagus dan sentap membacanya. Kebetulan beliau sedang hangin dengan manager beliau yang mana dirasakannya gila kuasa. Hahaha!

Well, kita siapkan kerja kita untuk siapa sebenarnya? untuk bos atau untuk kepuasan diri sendiri?

Semua orang masuk office and akan ada few dedicated task untuk mereka. Ada task yang mereka suka dan ada yang mereka tak suka. Mereka terpaksa laksanakan dedicated task itu kerana apa? kerana takut bos atau untuk kepuasan diri sendiri?

Please bekerja untuk kepuasan diri sendiri. Maksud aku bila kau berjaya siap kan dedicated task atau pun task kau tu ada progress dari sehari ke sehari, dan kau tidak ada perasaan pun untuk impress produktiviti kau kepada orang lain. Tetapi lebih kepada kau punya self-satisfactory.

Namun haruslah diingatkan, kau haruslah serious bekerja dan jangan melengahkan kerja. Itu subset kepada self-satisfactory itu.

Kau tak perlu nak impress manager kau dengan cara mengipas-ngipas pinggul mereka tetapi jika kau bekerja dengan serious dan untuk kau punya self-satisfactory, percayalah, kau akan impress and please orang sekeliling secara tidak kau sedari.

Owh mesti akan ada yang cakap mereka tidak menyukai kerja mereka maka bagaimana mahu mendapatkan kepuasan bekerja kan?

Suka hati kau lah nak cakap apa. Tapi kau kena fikir, Allah tahu kenapa dia tempatkan kau dekat tempat yang engkau tidak suka itu. Apa yang kau tak suka itu mungkin boleh jadi yang terbaik untuk kau. Walau macam mana kau tak suka kerja kau, kau kena serious dengan pekerjaan kau. Kalau ada rezeki kau dekat tempat lain maka adalah, tapi kau tetap kena serious dengan kerja sekarang sebab itu kerja kau! Jangan buat perangai.. Kalau tetiba bos kau fire kau, macam mana? haaaaaa!!

Owh satu perkara yang paling penting, jangan lupa hari-hari berdoa agar Allah permudahkan urusan dunia dan akhirat tau. Untuk lebih spesifik, minta Allah permudahkan urusan di pejabat. :)

What about you guys? what do you guys think?

Ok thanks.







1 comment:

cimon said...

Good email signature...so true. Kita kerja kerna ibadah kpd Allah...maka kene la sungguh2 dlm beribadah right? Slagi kita benar,jgn kita tunduk pd owang yg zalim...sabarlah...sbb tmpt yg pengadilan adalah di sana nanti.Alangkah rugi jika hati ini dipenuhi dunia...bagaimana mungkin hidayah Allah sudi bertandang pd hati yg keras bak konkrit duniawi?If ade rezki yg lebih elok,ambil lah sbb ianya dr Allah jua.

p/s: lama xde entry makanan ek. Hew3