orang tengah stalk

Monday, April 11, 2011

Yang Mana Satukah?

Sebab tu bila tengah marah, kita kena duduk bersandar, tarik nafas dalam-dalam, dan marah akan perlahan-lahan reda dan kita akan perlahan-lahan dapat berfikir dengan waras semula dan tindakan respon kepada perkara yang menyebabkan kepada kemarahan itu tidaklah 100% hanya dipengaruhi oleh nafsu amarah semata-mata.
Ketika marah, kita akan merasakan diri kita betul, orang lain salah, dan lebih kelakar lagi untuk kelihatan lebih educated ketika marah, kata-kata hamburan berunsur agama akan digunakan..

Dulu kalau aku keluar dengan lelaki, kau kata aku dekati maksiatlah sebab keluar dengan lelaki bukan muhrim, lupa tuhanlah, aku teruklah, siap nak doa yang bukan-bukanlah.. sebab marah sangatkan.. aku pun degil kepala batu.. aku faham tu..

tapi sekarang ni kau pula yang beria-ia suruh aku keluar dengan mamat tu?? Kau kata kalau tak keluar macam mana nak kawan rapat? kau kata lagi kalau mamat tu ajak aku keluar, aku jangan tolak, keluar ja.. hmmmm.. ?? Aku bingunglah sebenarnya.. Habis tu kata-kata nasihat yang sangat menyentap aku dulu tu macam mana?? Mana satu ni?? <-- sambil garu kepala..

Keliru.. huhu..(*_*)

3 comments:

azieazah said...

2 keadaan berbeza, sudah pasti ada 2 tujuan berbeza juga...

Antara terselindung dan tersirat, jangan sampai terjerat.

cimon said...

tetiba teringat lagu Kalau Berpacaran drpd Ana Raffali & Sohaimi Mior feat Hassan Altimet.

layannn...

hehehe (^v^)

BULAN said...

haiyaaaakkkkkkk...dia cuma nak yang terbaik untuk kamu=)