orang tengah stalk

Monday, September 5, 2011

Kawan Aku Kata..

Tiba-tiba member lama call, borak-borak nak dekat sejam jugalah kan.. saling bertukar-tukar pendapat mengenai perspektif masing-masing terhadap kehidupan yang penuh pancaroba ini.. cehhh!!

Tengah-tengah aku dok membebel mengenai keputusan hidup aku, yang pada sesetengah manusia agak drastik, lalu dia mencelah..

"owhhhh.. all this while i thought, love is about being childish"

5 saat pertama aku dengar ayat dia tu, ada rasa macam nak cubit perut beliau sampai terbentuk pendarahan dalaman.. tapi aku fikir balik, may be dia membawa maksud lain..

Maksud beliau, bercinta ni kena relax-relax, tak boleh serious nanti tension..

YES! YESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS!! aku memang 19864% setuju dengan beliau..

Apa yang aku nampak sekarang ni, being a childish in a relationship dah terbelah kepada 2 jenis yang sangat berbeza..

Being a childish pada definisi pertama ialah untuk menjadi seorang yang relax ketika bercinta, menjadi seorang yang relax untuk handle any problem/ dugaan yang occur dalam relationship dan menjadi seorang yang bisa berfikiran jauh dan bisa mengambil keputusan yang bernas dengan bisa memikirkan sebab dan akibat dari tindakan mereka itu.. so yang pertama, RELAX!! JANGAN PANIK MACAM ORANG TUA HILANG TONGKAT..

Being a childish untuk definasi kedua, ini yang paling aku nak tekan kan, sebab ini yang penting kot.. KALAU KAU TAK NAK KAHWIN LAGI, TAK NAK SERIOUS DENGAN ANAK DARA ORANG, JANGAN NAK JADI BUDAK-BUDAK, MACAM SYAITAN NAK PI ROSAKKAN ANAK DARA ORANG.. HANTU BONCENG BETUL LAA!! <-- aku ingat member aku maksud kan definasi childish yang ni.. nasib baik aku bisa berfikir dengan laju.. hohohohoh!!

Secara kesimpulannya, being a childish in a relationship is not for us to put ourself in a comfort zone, perasan yang hang tu muda lagi..!!suka-suka keluar dating perabih duit, tipu mak bapak, usung anak dara/teruna orang ke sana ke mari but its all about being mentally (physically pun boleh) ready to move forward to aim better and brighter future but in a cool and relax way.. biar ada progress and at the same time kita tau limit kita yang masih tak kahwin ni.. :)

So kau orang pilihlah nak jadi childish yang macam mana...

Bye.. :)

1 comment:

cimon said...

betulx3

(^v^)

p/s: congrats...jgn tunang lame2...laksanakan yg wajib dulu (^_~)