orang tengah stalk

Wednesday, May 30, 2012

Kek Batik Ecah

Last Monday, time aku puasa, aku ym ecah, aku tanya dia bila dia nak buat kek batik lagi sebab aku dah mengidam ni.. mengidam bukan sebab preggy ke apa tapi biasalah nafsu orang berpuasa kan..

Kek batik ecah selalu buat air liur aku meleleh apabila aku begitu menginginkannya.. Kek batik ecah tak kedekut coklat dan ada hiasan manik-manik gula berwarna-warni di atasnya.. sangat-sangat membuka selera.. 
Tambah-tambah bila kek baru keluar dari peti ais, sejuk jaa.. 

Esok pagi, aku sampai office ecah cakap "i have something for you".. wahhh.. dia bagi sebekas kek batik dekat aku.. tapi bukan kek yang dia buat.. dia teringat yang aku teringin kek batik, dia pergi beli dekat kedai.. ok, sangat-sangat terharu dan aku rasa guilty pula sebab minta kek batik ecah semalam tanpa rasa segan silu.. hihi..

Aku tau ecah busy kerja tak dak masa nak buat kek batik ecah.. entah-entah dia pun rasa bersalah tak buat kek ecah untuk aku tu yang dia pi beli kat kedai tu.. Tengok la nama kek batik tu.. kek batik fadznida.. NIDA uuu.. nama i okayyy..


Okay, memang sedap tapi tak sesedap kek batik ecah.. :)
Aku suruh ecah email bahan-bahan ramuan asli kek batik ecah sebab nanti aku nak pergi beli bahan-bahan tu and kasi dekat ecah suruh ecah buat..

Kat bawah ni ramuan kek batik ecah:

Berikut adalah bahan2 yg diperlukan ye puan2..

1.       Milo sederhana besar
2.       Koko (sikit je pun xpe) nak satu cawan je
3.       1 butter (ape2 brand pun boleh) 250 g
4.       Biskut marrie satu bungkus (ape2 brand)
5.       1 tin susu pekat (ape2 brand)
6.       Hiasan warne-warni kalau nak :p

Haaaa... aku rasa sedap sebab ecah guna milo kot.. haaaa.. dap nyaaaa..

Thank you Ecah for the Kek batik Fadznida.. aku makan sampai habis okay.. 

Kbye.

p/s: Ecah ialah kawan aku time aku belajar dekat U, satu course selama 4 tahun, scholarship pun sama, so kalau ade apa-apa event organised by scholarship tu, memang kami pergi sekali, sekarang kami duk kerja satu office.. sungguh tak berkembang dunia aku dengan Ecah.. Ecah member husband aku juga.. tak berkembang, badan kami je kembang.. kbye..

1 comment:

cimon said...

badan kembang...hak3 !!!

(^v^)

p/s: sungguh aku jeless tgk header baru blog ko nie...lalu tergoda aku ke kedai mamak bawah nie (T_T)