orang tengah stalk

Thursday, October 28, 2010

Ketupat Sotong

Aku sudah mencecah usia 24 tahun dan baru dinner tadi aku tengok dengan mata kepala aku sendiri KETUPAT SOTONG..!!!

Nenek kesayangan aku yang masak yee.. nak harap aku, memang tak kan menjadi la ketupat sotong tu kan.. ketupat sotong ini, setelah aku menemuramah pakar, ialah makanan orang pantai timur.. nenek cakap lagi, kita boleh masak dia manis, kalau tak nak manis, biar masin pun okay.. tapi kalau dah nenek orang kelantan, or course dia pilih kuah manis okay..

Kemudian, nenek sumbatkan pulut dekat dalam abdomen sotong itu dengan padatnya.. alah, macam ketupat daun palaslah, it just that daun palas itu tukar jadi sotong..

Aku dengar nenek beritahu mama,

"Aku bubuh gulo meroh setoko.." *Aku bubuh gula melaka sebiji bulat tuu..*

Hmmm.. no wonder manis kuahnya.. dan aku antara yang paling excited nak rasa, aku rasalah dalam dua ekor, memang ingat nak proceed dengan yang ketiga but fikir-fikir mengenai kandungan kalorinya, maka niat terpaksa dibatalkan.. okay, memang sedap!!

Sekian



2 comments:

BULAN said...

u!!!i pernah makan maasa i balik terengganu..tokwan i buat..warghhh!!!rindu tok wang!!hoho

cimon said...

adeyy...eden tak minat yg manis2 camnie...coz xbleyy msuk dgn nasik(T_T)

suke lg sambal sotong (^v^)hehe

p/s:tp mak eden suke pulak...aiseyy