orang tengah stalk

Saturday, January 22, 2011

Biarkan..

Tengah-tengah bulan, poket kering-kontang, jalan-jalan bersama Hasrul di Mid Valley dan The Garden, sambil menoleh ke arah manusia-manusia dalam kedai Coach, biasalah The Garden kan banyak butik-butik yang jenis pintu kena staff depa bukakan kalau kita nak masuk..

Aku: You, kalau kita fikir-fikir balikkan, kenapalah kita nak cakap orang dalam kedai tu bodoh sebab beli bag-bag dekat Coach tu.. dia orang memang ada duit lebih, dan dia orang rasa macam biasa ja la kan..

Hasrul: Betullah.. duit terlebih-lebih sampai dah tak tahu nak buat apa..

haaaa.. samalah juga kalau ada orang yang lebih sengkek dari aku, tengok aku beli kasut dekat Vincci ke, Nose ke, mesti akan ada depa yang cakap, bodohnya lah beli kasut dekat situ, dah la mahal.. beli dekat tuttut ja kan murah lagi cantik.. sebab apa? sebab depa rasa tak mampu, level depa level tuttut jaa.. dan aku rasa level aku, paling-paling up pun, aku boleh beli dekat Charles & Keith.. itu pun tunggu gaji dulu laa.. lepas tu, kena makan malam dekat rumah setiap hari.. baru boleh cover balik.. :P

Biarlah manusia-manusia dalam kedai Coach ke, LV ke, Burberry ke, Tissot ke, Fendi ke, Biarlah, depa ada duit.. engkau tak mampu, berbelanja ikut kemampuan ja lah.. jangan nak dengki-dengki pula.. bersyukur dengan apa yang ada.. lega sangat.. tapi itulah, kejap je la pun kalau boleh motivate diri dengan ayat-ayat cliche sedemikian, selalunya akan marah-marah, sumpah seranah majikan sebab bagi gaji sikit tapi kerja macam hanjing.. kehkeh.. teruk-teruk.. karang kalau Allah tarik nikmat kerjaya hang tu, hang nak cekau duit dari mana? last-last, kasut Jukebox pun engkau tak mampu beli.. okay, aku macam rasa kasut-kasut dekat Jukebox itu murah.. huhu..

Engkaulah bodoh kalau engkau cakap depa yang banyak duit tu bodoh.. so aku pun pernah bodoh jugalah.. huhu..

Sekian..

2 comments:

cimon said...

kasut jukebox pon layann... (^v^)

Anonymous said...

emo ...emo...x bagus... hahah