orang tengah stalk

Sunday, January 16, 2011

Pleaselah Malas Nak Layan!

Aku dinner dengan adik aku dekat kedai char kuey tiaw belakang rumah lepas window shopping dekat jusco last week.

Sedang enak menjamu selera, adalah budak kecil ni, adalah dalam 4 tahun kot boleh tahan jugalah cute.. tengah nak show-off his skill bermain pedang power rangers..tak silap aku pedang dia ada bunyi-bunyi lagi.. dok pi hunus-hunus pedang power rangers dia dekat aku dengan muka ganas dia..

Aku perasan, mak dia dok pandang-pandang anak dia yang tengah nak attract attention aku... mungkin dalam hati mak dia "heyyy.. mesti awek tu nak kata anak aku comel lotey dengan action sedemikian.."..

Aku pula perlahan bisik dekat adik aku "Budak ni.. jangan haraplah aku nak layan dia.. malas aku.. menyampah jaa.. char kuey tiaw and satay lagi sedap".. lepas itu aku dengan tak senyum tak apa, okaylah jeling sikitlah.. aku buat-buat tengok TV.. Adik aku kata aku tak suka budak-budak..

Okay.. okay.. bukan aku tak suka budak-budak, aku cuma tak suka melayan budak- budak yang macam tu, aku tau, kalau aku layan budak tu, mesti melarat silap-silap aku kena jadi raksaksa dan dia terus menghunus pedang itu kepada aku.. last-last char kuey tiaw aku sejuk macam gitu-gitu jaa..

Yes.. aku memang selective untuk memberi layanan kepada kanak-kanak.. whenever I come across the situation 'aku dekat dengan kanak-kanak', aku akan monitor character kanak-kanak itu terlebih dahulu sebelum aku start untuk 'build the rapor' dengan mereka.. kalau macam agak tergedik-gedik, dahaga kasih sayang, serious aku malas nak layan, nanti aku nak kena layan dia jaa.. tak minat..!

Bukan tak suka budak-budak, yela kan, zaman sekarang ini lelaki suka perempuan yang bersifat sukakan kanak-kanak, ala-ala keibuanlah kan.. sampai kadang-kadang tu, buat-buatlah bersifat keibuan.. baru market.. :P tapi bukan akulah.. aku tak suka buat-buat.. aku suka, aku layan, tak suka, aku buat tak tahu..atau pun aku responlah ala kadar.. heheheh.. *senyum tawar*

Tak bolehlah nak senang-senang sayang sesuatu yang tidak mencuri hati aku... susah.. hmmm.. :|

Sekian..

No comments: