orang tengah stalk

Friday, September 7, 2012

Kisah tangga

Lepas kahwin, kami menyewa apartment berdekatan dengan rumah family aku.. senang sikitkan kalau ada apa-apa masalah.. 

Time aku balik kerja, aku kena naik tangga sampai 4th floor, rumah kita orang tak dak lift okayyyy.. so can you guys imagine?? hari-hari naik turun 4th floor.. but we already adapt to it.. 

Kisah perjalan naik turun tangga dekat apartment aku tu, memang aku nervous, ada dua halangan terbesar yang perlu aku lalui untuk memboleh kan aku berjaya naik dan turun dari/ke  4th floor  itu.

1) Kucing Pervert
    perghhhh i tell you laa.. i have been hating cat so much since i was in secondary school kot sebab dia kencing dekat kasut sekolah feveret aku.. since then, aku memang tak suka nak bagi muka kat kucing however, mendera kucing is a big no no!! macam mana aku nak dera kalau dekat dengan kucing pun aku dah kejang saraf tunjang???
   ok, kucing pervert dekat apartment aku ni selalu lepak 3rd floor, perghhh dah dekat sangat nak sampai rumah aku tu!!! tapi kalau aku nampak je kucing ni bersantai umpama menghirup udara segar di tangga A, aku sanggup guna tangga B, serious sanggup... dah la tangga B tu jauh sikit nak sampai rumah aku.. sanggup je weh!! 
  kenapalah kan aku panggil dia pervert?? sebabbbbbbbbbbbbbbbbbbb.. kucing jantan ni, ialah kucing yang berkepala besar, bermata bulat perang dan selalu mengiau kemiangan di senja hari.. ye la, mengiau2 dekat 3rd floor sampai aku dalam rumah boleh dengar weh.. kesian kat dia, tak dak ke kucing betina yang nak puaskan nafsu dia.. ish3..
 itu baru sikit,  the worst thing yang buat aku meluat dengan kucing ni, beliau sangat-sangat kurang ajar dan sangat-sangat degil, kau halau la, kau jerit la kuat macam mana pun, die tetap tak kan berganjak.. bila mata kau bertentang mata dengan mata perang dia tu, i tell you, ianya bukan tatapan mata ke mata yang romantik, ianya sungguh tidak comel.. selalunya kucing mata bulat haruslah comel kan?? tapi kenapa hari aku amat merasakan beliau tidak comel..
Bertambah-tambah meluat, kucing ni dah la jahat lepas tu kepochi gila, sebuk nak usha barang-barang yang kau pegang.. lepas tu, suka pandang sinis kat orang.. omg, you guys patut tengok, dia pandang sinis sampai lentok kan kepala dia.. serious aku sangat-sangat benci dan takut bila dia toleh dan lentok kan kepala dia bila dia pandang aku denagn mata bulat perang dia tu.. macam pelik gila kucing ni.. aku x suka kucing tapi aku boleh rasa which kucing comel and which not.. this one is totally not cute!!! at all!!
  To be frank, hari-hari aku dalam keadaan ketakutan time balik kerja seorang diri sebab kena naik tangga, paling takut bila sampai tingkat 3.. aku serious tak boleh tengok muka kucing pervert ni.. tolong la!!

2) Jiran niger


  needless to say.. dekat tv dah banyak kes negative dia orang ni dah lakukan dekat Malaysia.. dekat apartment aku ada je dia orang ni, jiran depan rumah aku please.. bila depa buat party, mesti bau arak masuk dalam rumah aku.. dah la buat party, mabuk, lepas tu gaduh, bising sangat.. me and even my husband memang tak kan bukak pintu rumah kalau dengar depa pun bukak pintu, takut dia nampak kami.. last bulan puasa, we all nak keluar terawikh pun takut-takut sebab niger tu buat party and kawan-kawan niger dia orang dok keluar masuk rumah.. perghhh.. takut dow!! 
 hari tu hujan lebat, aku sampai rumah dulu, husband otw back, dalam keadaan tangga yang gelap, aku gagahkan diri naik tangga, hujan lebat so kucing pervert takdak la kan... tah mana si pervert tu lepak aku tak tau la.. aku pun lega dan naik tangga.. takut sangat sebab gelap.. sampai 4th floor, aku nampak,

 "eh apa screen telefon terapung tu?? "

Ok fine!! di dalam kegelapan, aku intai dari jauh, member niger tu tengoh nak call kawan dia dalam rumah suruh buka pintu dia nak masuk.. lama aku tunggu kat tangga, dia tak masuk-masuk gak dalam rumah, aku pun dengan marah, aku turun balik tingkat bawah.. hujan masih lebat ye.. aku call hubby, jauh lagi rupanye dia.. hujan lebat sangat, lampu koridor apartment turn on jam 7pm.. masa tu belum 7pm lagi tapi dah gelapppppp sangat-sangat.. dah la dah lambat, dah la aku nak memasak kan.. aku naik je.. mulut aku tak yah cakap laa.. kumat-kamit baca doa.. aku fikir aku hanya ada Allah je dalam gelap & hujan lebat ni.. hahaha.. so melodrama!! last-last aku berjaya naik.. dan masuk rumah.. fuh!!

Sekian luahan perasaan.. tahun depan, we plan nak duduk rumah lain.. but tak tau lagi.. susah betul duduk tingkat 4 dan tiada lift, takdak sapa nak datang.. kikiiki..

Kbye!



1 comment:

cimon said...

naik turun tangga hari2...musti skrg da kurus sikit kan? (^_^)