orang tengah stalk

Wednesday, September 26, 2012

Relationship between western food and lazyness

Aku memang seriously tak suka western food. PIZZA & meat ball ikea je aku boleh belah sikit.
Spaghetti ke, steak ke, apa lagi yang seangkatan dengannya, please don't tell.. aku memang tak suka.. aku boleh makan kalau aku betul-betul sedang kelaparan.. i would rather go Mapley and eat roti pisang.. nyumnyum..

Pasangan yang baru berkahwin, dan mula nak belajar masak, but then masak spaghetti, serious itu pada aku, isteri yang mengelat.. pemalas.. kalau kau betul-betul nak masak, cuba masak nasi dengan lauk-pauk melayu please.. meluat la masak-masak western ni.. lepas tu canang-canang kau masak western.. tak interested betul aku nak tau..

Suatu masa dahulu, aku pernah mendatangi jamuan makan-makan, dan tuan rumah telah memasak spaghetti as the main dish okay.. MAIN dish.. yang lain ialah macam jelly, gula-gula.. woiiii.. come on, aku tau la kau tu pasangan muda but then, kau jemput orang melayu ramai, orang yang dah dewasa, kau expect dia orang mengadap spaghetti kau ke? orang datang perut kosong nak makan benda berat-berat yang sedap, ini hidang spaghetti masam.... memang balik singgah mapley la aku.. serious.. jangan seksa orang melayu macam aku ni sedemikian.. masak la nasi minyak ke, roti jala ke, nasi impit ke, mihun goreng pun dah ok.. 

Ok thanks bye!

No comments: