orang tengah stalk

Monday, September 3, 2012

Susah hati wooo..

Lately aku sering diserang letih-letih badan yang mana aku suspect tidur malam aku yang tidak berkualiti.. may be sebab salah posisi tidur ke aku tak tau la kan.. tapi kalau kau bangun pagi dan rasa sakit badan dan meletihkan, itu memang sudah something wrong sebab tidur malam sepatutnya memberi rehat kepada tubuh badan kan???

Start dari beberapa hari lepas, perut aku berangin, saket pinggang sampai ke bawah perut, sampai peha rasa nak cramp.. aku yakin sebab angin dalam badan aku jadi macam ni.. aduiii.. sungguh moody dan tak selesa nak buat kerja rumah.. rasa malas je.. tapi bila mengenangkan sungguh banyak kerja rumah nak buat, aku buat jugak.. mana tahan tengok rumah bersepah, lantai penuh rambur gugur, berhabuk, baju tak basuh, bantal bersepah dekat ruang tamu, ikan laga tak makan, sampah tak buang, katil tak berkemas, bilik air berlumut.. warghhhhhhhhhh!!!

Lately aku telah diserang sakit kepala, sakit time malam-malam tau.. sakit macam migrain pun ada sebab sakit sebelah kanan je.. omg!!! sangat tak selesa..

Husband cakap aku banyak benda sangat aku fikir.. fikir nak kemas rumah, fikir balik kerja nak masak apa, fikir kalau-kalau husband tak suka apa yang aku masak.. hmmmm.. aku rasa he is so damn right!!!
Memang aku terlalu banyak fikir.. memang betul aku banyak fikir macam mana nak jadi seorang isteri bekerjaya at the same time rumah tangga dan suami aku terjaga.. sangat susah.. sangat tension..

Aku jadi tamak sangat kalau buat kerja rumah sebab aku rasa banyak benda aku nak kena settle kan.. aku banyak buat benda sekerat jalan sebab aku rasa banyak sangat benda aku nak buat sampai aku terlupa perkara terdahulu aku buat..
aku boleh pergi tadah air dalam baldi, lepas tu boleh pula pergi mengacau husband aku tengah vacum bilik.. pastu tiba-tiba terdengar air melimpah.. husband marah la kan..
aku boleh turn on  iron stim, lepas tu boleh pergi dapur jap masak air lepas tu boleh pergi mengacau husband aku surfing internet sampai kering air iron stim tu.. kena marah lagi.. kikiki..
aku juga boleh cabut semua sarung bantal, cadar untuk dibasuh lepas tu tahu-tahu je aku tengah duduk kat dapur memasak.. aku perasan aku kena basuh cadar and sarung bantal tu semua lepas husband aku marah..
" ni kenapa bukak sarung bantal dengan cadar lepas tu bantal selimut semua biar atas lantai lepas tu pergi masak-masak??"
and i was likeeeeeeeeeeeee " homaigod... saya terlupa!!!".. al-maklumlah, tulang rusuk kiri kan bengkok.. nasib baik ada tuan empunya tulang yang tolong luruskan.. luruskan elok-elokyaa.. jangan bagi patah.. :)

Aku terlalu merasakan aku banyak sangat kerja nak buat.. sampai kelam kabut otak aku.. husband nasihat aku supaya aku buat satu per satu kerja, bagi siap satu per satu kerja.. baru tak terlupa..

Aku tamak.. aku rasa kalau aku buat satu persatu, later akan makan masa.. aku nak rehat cepat.. hmmmm.. tapi hasilnya, kelam kelibut!!! Ini juga kesan daripada time anak dara dulu, jarang sangat-sangat buat kerja rumah.. duduk rumah mama, pergi kerja balik kerja semua tersedia, baju bergosok tersusun rapi di dalam almari, kasut pula, bukak je pintu, tinggal sarungkan kaki dalam kasut je, sebab nenek dah susun kasut tu elok-elok je.. nak makan, order je dengan nenek.. nenek akan buat (ok ini memang kedengaran macam cucu yang sangat-sangat spoil).. tapi nenek yang tanya dulu aku nak makan apa.. aku request je la.. ngeng3..

okay! So pagi tadi aku try untuk menjadi tenang.. aku settlekan satu persatu lah konon!! aku plan nak kemas katil lepas aku setel makeup and pakai baju semua.. lepas tu husband tanya " kenapa nurul tak kemas katil, kalau tak nurul yang pening-pening katil tak kemas lagi?" pastu dia yang kemas kan katil.. wahhhh!!! lepas dia kemas, dia landing balik atas katil yang dia kemas tu.. sabar je la.. kikikiki.. dia juga yang susun semua bantal dekat atas sofa walaupun agak 'tersusun' la sangat.. kikiki..

ok.. apa-apa pun.. aku nak beli robotic vacum nanti bila aku dah kaya sikit sebab aku dah tak tahan nak vacum lantai rumah aku yang hari-hari penuh rambut gugur.. kau orang tunggu je la.. nanti aku tengah lepak-lepak tengok tv, robotic vacum tu yang buat kerja-kerja vacum.. wah bestnya!!! bertambah gemuk gedempol lah kami berdua!!! hmmm.. robot untuk kemas katil, kalau ada pun aku mesti beli..!

Kbye!! jangan susah-susah hati, nanti sakit-sakit macam aku.. Allah kan ada.. (sebut sebanyak 3 juta kali) :)

1 comment:

cimon said...

buat keje satu2...kalo serentak nanti pening. laen arr kalo da pro, bleyy buat serentak sume2. hik3 (^v^)

p/s: keje2 yg bley buat serentak (yg aku dpt pikir):
1- basuh baju a.k.a. sumbat sume dlm mesin lpas tu memasak, habis masak teruss bley sidai baju yg da siap basuh tuh
2- susun kasut & sapu rumah sblum tido
3- cuci toilet selalu (sikit2) time mandi

p/s/s: paling penting solat jemaah bersama husband jgn tinggal & baca al-quran at least 1ms setiap hari (^_~)