orang tengah stalk

Tuesday, October 26, 2010

Sepesennnnnnnnnn jaa.. bosanlah!!

Hmmm.. aku tak tahulah aku patut luahkan benda ini ataupun tidak tapi aku rasa macam nak luah jugalah sebab blog ini aku punya, aku punya suka hatilah kan..

Banyak benda yang mampu membosankan aku.. banyak sangat.. first sekali bila jauh dengan orang-orang yang aku happy bila bersama mereka.. kedua, bila aku tengok manusia yang tidak variety.. hmm.. haaaa.. tak fahamlah tu kan? haha!

Aku sangat bosan berdepan dengan situasi di mana aku harus berselisih dengan sekumpulan manusia yang sama jaa cara atau style berpakaian mereka.. okay, aku bagi satu situasi yang pernah aku alami, aku terserempak dengan sekumpulan gadis, jalan ramai-ramai, gelak-gelak entah apa yang digelakkan aku tak tahulah kan.. cara berpakaian semua sama jaa, selendang ala-ala Yuna, pakai tight dan kalau yang betis lawa takpalah.. ini dah macam peha badak sumbu afrika pun masih nak pakai juga.. mata kasi bubuh celak hitam sikit baru mata nampak galak.. bak kata, bila tengok mereka, aku nampak ada beberapa Yuna-yuna yang tidak macam Yuna yee itu sudah tentu.. mana ada manusia sama.. dull okay.. dull sangat..

Lagi satu, kalau jejantan pula, kalau dah semua mamat-mamat dalam kumpulan itu jenis pakai sport shoes, habis semua nak kena pakai sport shoe yang hampir sama.. kalau membe itu pakai Quiksilver, habis semua pakat nak pakai brand itu.. biarlah beli yang stock-stock 70% diskaun / stock clearence pun asalkan dia quiksilver and may be menampakkan mereka amat bergaya..

Budak-budak sekolah yang baru nak kenal dunia pun lagi satu group yang aku rasa nak gelak guling-guling bila tengok ke depa ni.. jalan dalam satu group, mesti ada kepala ketua seorang muka macam mesti lebih kacak dari semua atau lebih bengis dari semua, pakai cap, kasi terangkat sikit, kira tak pakai cap tekan sampai kena kepala habis, kira ada udara terperangkap di tengah.

Aku tak sure laa siapa yang tanya tapi dari kalangan ahli keluarga aku jugalah;

" kawan-kawan kak long semua bertudung, kenapa kak long tak?"

" Nanti pergi rumah Si polan- si polan ini, pakailah tudung sebab dia pakai tudung.."

WHAT??!! Mengapakah? kenapa cara berpakaian aku menentukan dengan siapa aku berkawan?

Weh.. come on lah!! engkau tak bosan ke ikut-ikut orang ini? tertekan kot hidup macam itu..!!

Dah lah.. malaslah.. macam bodoh jaa entry ini..

Sekian..

5 comments:

Anonymous said...

i support u :)

warisan melayu said...

semua manusia xsama nida...

biarkan lah...

as long as mereka x ganggu hidoop kita udah ler....

jom shopping....

Menyusur Akar Secara Senyap said...

rais.. ko ajak aku g soping?? gilo po..duit dan tak berapa nk ada ni wehhhhhhhhh.. haha!!

yup, biar laa mereka dgn cara mereka asalkan mereka selesa dgn cara itu..

cimon said...

sedang lepak2 kat kdai...tetiba ternampak tgk diorang nie jln dlm group, kelakar!

seronokk...nanti mula laa pikiran melayann soalan2 spt sape ketua depa...sape yg slalu kene buli dlm kumpulan tuh...sape yg da ade awek...sape yg follower jek...tmpt diorang shopping...blajar lg ke etc.

a.k.a mengumpat dlm hati

hehehe (^v^)

p/s: layannn...

warisan melayu said...

hahahaha...

sajer jer aku ajak ko sooopingggg....