orang tengah stalk

Sunday, March 13, 2011

Aku lihat dan analisis, marah betul segelintir masyarakat kepada lawak yang tidak berapa nak lawak Encik Fizz Fairuz mempertikaikan kehilangan superhero-superhero Jepun dikala Tsunami melanda Jepun..

Tidak kurang juga, aku lihat keratan akhbar, Berita Harian yang telahpun memohon maaf diatas karikatur mengenai Tsunami, yang mana, karikatur itu kalau aku boleh letakkan di bawah:


Dan aku rasa entry aku ini juga akan mengundang kemarahan segelintir pembacanya juga kerana saja jaa aku nak cakap..

Kau orang jangan sentap sangat boleh tak??!!! Gelabah sangatlah kau orang ni..

Selama ini kau orang tengok tak cerita superhero-superhero Jepun.. ? Depa buat cerita-cerita itu semua, kalau kau orang amati betul-betullah kan, datanglah malapetaka macam mana sekali pun, datanglah raksasa hodoh sehodohnya makhluk pun.. superhero-superhero depa pasti akan dapat settlekan semuanya.. seakan-akan tidak ada kuasa dapat menghalang..

First time aku baca ayat Encik Fiz Fairuz tu, aku rasa apa yang beliau cuba maksudkan ialah tidak ada kuasa yang dapat melawan kuasa Allah Taala.. kau kamekaze macam mana pun, kalau Allah kata engkau mati time Tsunami tu, engkau akan mati.. eh come onlah!! Kau orang lebih sentap marahkan benda remeh ni berbanding untuk bersedih mengenangkan nasib mangsa-mangsa tsunami ke macam mana? Bawa bertenang yaa anda-anda semua..

Cuma ye lah.. artis kan.. once kau jadi artis, kau kenalah hipokrit, kena jadi malaikat, salah cakap sikit, kau kena banned.. kesian artis..

Doa aku, agar Allah permudahkan segala-galanya urusan saudara kita yang ditimpa musibah di Jepun.. takut juga, ramai juga kawan-kawan aku dekat sana.. Allah, please lindungi mereka yang tidak berdosa dan yang beriman kepadaMu..

Amin..

3 comments:

Anonymous said...

dis time totally agree with ya

cimon said...

mereka ikhlas berbicara namun khilaf caranya...maka jadilah cerita sang kancil dgn buaya (^v^)

Unknown said...

hahahahahaha....ni bkn isunya babe...isunya nilai kemanusiaan..wah..

marilah bersatu hati, sebulat suara dlm menghadapi isu2 kemanusiaan seperti ini....

tp nida...aku percaya ultraman tgh rehat skrg ni..pekena sushi dgn milo ais..wakaka...

arghhhh..!!

pokoknya, tiada siapa boleh mempertiakaiakan kekuasan Allah SWT...klu Allah kata kun fayakun, maka ia terjadilah...maka, marilah kita sama2 beringat sebelum kena...

p/s:: teringat lagu raihan, ingat 5 sebelum 5, lagu syukur, lagu alhamdulillah..