orang tengah stalk

Monday, September 20, 2010

Entry Yang Teramat Emo : Sensitif Yang Tidak Sensitif

Atas permintaan adik aku, aku pun postlah entry ini..

Aku nak cerita fasal satu situasi yang berlaku kepada aku dan orang-orang kesayangan aku ketika musim world cup yang baru ja sudah.. tak dak la baru mana pun kan..

Malam itu kami semua lepak rumah my auntie untuk sama-sama menjerit-jerit terpekik terlolong menyokong team masing-masing but aku tak ingat malam itu team apa vs apa sebab aku tak layan sangat pun.. mengikut jaa..

Sampai-sampai jaa.. masing-masing ambil port masing-masing, aku duduk atas lantai, letak bantal banyak- banyak dekat tepi.. lepas tu main order jaa spagheti dari untie aku.. huhu.. cousin-cousin aku pun sama.. yang paling tak boleh belah ialah mama aku, siap duduk dan urut kaki pakai mesin Ogawa uncle aku.. Ogawa ke? tak ingat laa.. pengurut kaki la yang penting.. papa and uncle bantai TV kat family hall floor atas.. hmmm.. masing-masing dengan port masing.. best la..

but that is not my point!!

Point aku ialah.. tiba-tiba kami diberitahu yang kami bakal didatangi olah tetamu lain juga.. okay.. tak kisahlah.. kami pun dah biasa dengan Cik Temah and her family itu.. tapi memang agak potong gak laa.. ish! Gua memang tak ngam betul la ngan lu Temah!! potong tau tak!!

If I can tell you.. Cik Temah and the family ini memanglah amat kaya dan protokolnya pada aku.. kereta 2 ke 3 ke 4 ke 5 biji.. tak kisah la kaya itu.. yang kehidupan berprotokol mereka yang aku tak tahan tu.. buat apa-apa jaa mesti beradab sopan.. minum air ada adab depa sendiri.. bila dia mai jaa.. semua jadi senyap.. semua jadi macam ikut rentak dia.. kenapa tah aku pun pelik.. tengok world cup dah jadi macam tengok siaran tunggu result time pilihan raya umum.. nervous jaa.. bunyi cengkerik.. bunyi angin bertiup sepoi-sepoi bahasa..

World cup pun dah start.. Cik Temah duduk dengan kami di bawah.. nak dijadikan cerita, mama aku apply la minyak angin.. may be sebab time itu mama aku tengah selsema or sakit kepala.. memang agak berbau jugalaa satu ruang tamu itu.. tapi kami semua okay jaa..

Tiba-tiba...........

Cik Temah : Eh.. eh.. eh.. ada orang pakai minyak angin..

Aku : Mama yang pakai..

Cik Temah : Eh.. eh.. eh.. jauh.. jauh.. simpan.. simpan.. tak boleh bau.. migrain.. (sambil tangan halau-halau bau minyak angin itu dan amat annoying aksi dia okay!! seriously annoying!! Macam hina sangat jaa perbuatan mama aku itu.. ini bukan provokasi tau..)

Okay.. Cik Temah.. engkau nak suruh mama aku keluar dari rumah itu ke so that engkau tak kan bau ubat angin itu? Engkau beraksi sedemikian terhadap mama aku di hadapan orang ramai yang mana engkau seorang sahaja yang tidak boleh bau minyak angin itu? Engkau ingat engkau siapa? Gedik yang extreme!! Meluat aku!! Menyirap jugalah darah aku time itu tengok reaksi macam g**pa*g engkau itu..

Hoi Cik Temah, engkau ingat engkau seorang ja kah yang ada perasaan? Engkau je kah yang kena migrain.. Engkau tak fikir kah mama aku kecil hati bila engkau buat macam itu? Jangan ingat engkau lebih kaya engkau boleh treat orang lain macam keldai okay!!! Memang mama aku dah berkecil hati pun.. mama sendiri sudah cerita dekat aku dan aku sendiri yang tengok kejadian itu pun aku boleh tau mama aku kecil hati.. sebab aku sensitive terhadap perasaan mama aku time itu..eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee... sangat rude kot..
Kalau engkau tak boleh bau dan engkau seorang jaa yang tak boleh bau, engkau seorang ja lah yang belah dari situ.. dan better if engkau tak buat aksi mak datin gedik engkau itu, engkau belah jaa senyap-senyap so that semua orang tak kecil hati.. eeeeeeeeeeeeeeeeeee... dah la mama aku!! mama aku weh!!! Cik Temah.. Cik Temah.. sebab aku fikir engkau lagi tua dari aku dan parents aku memang dah didik aku supaya hormat orang tua jaa.. kalau tak.. memang aku halau jaa engkau dari situ.. ceh!! padahal itu rumah orang lain.. over aku ini.. but aku memang emo sangat time itu may be sebab mama aku kan.. kesian mama aku.. :(

Aduh.. tolonglah.. tolonglah kalau hendak berbuat sesuatu, gunakanlah otak dan kalau tak all the time pun, sekali sekala fikirkanlah hati dan perasaan orang lain.. fikirkanlah sensitivity agama, dan budaya hidup orang lain.. jangan ingat kita seorang jaa yang ada hati dan perasaan.. tolong la jadi sensitive sikit.. otak? otak letak mana? Belajar jaa tinggi-tinggi.. otak tinggal kasi lori gelek atas jalan tar..

woopp..woooppp.. nak cerita sikit, my dad bought mamat-mamat ini on my 24th birthday.. first time aku tengok dan makan mamats ini.. gatal-gatal lidah yee.. tapi sedap gila makan cicah air asam.. aduiii.. meleleh air liur aku..





Sekian..








6 comments:

Amira Fadzil said...

haha..b*d*h kan cik Temah! i hate cik Temah so much! rase nak simbah muke die ngn minyak angin panasss

Menyusur Akar Secara Senyap said...

hahahahahaha..saba weh..saba..

reject..reject org kaya gedik!!

xde laa.. engkau tak nak org kecik kan hati engkau, engkau jgn lah kecikkan hati org.. budus.. obvious kot tindakan die tu mampu kecik kan hati org..

anak die pun ade kt citu kan? xkan anak die x rs pape gak ek? hmmmm..

Anonymous said...

overnye datin temah u nie..mcm kt rumah dia plak kn. apasal u x kasi je blk time tu..in a soft way r, mcm perli ke. kasi menusuk sket..mama u trase tue..

Menyusur Akar Secara Senyap said...

hi fakhrul..

i ni pun satu..i jenis x sanggup nk kasi balik pedas2 kat org tu on the spot..

i takot die kecik hati.. so i lbeh rela pendam dan bergosip belakang je ngan org2 kesayangan i..huhu.. buat dosa kering je i ni..

but, cik temah pun,she should aware on this kind of thing laa.. die dah tua and xkan x pnah mkn garam kot.. bende simple kot.. terang2 bleh kecikkan hati mama i..

kalau u ade time tu dgn kitrg, i rs u pun sentap gak.. grrrrr..

cimon said...

perghh...lazerr tak bertempat cik temah tuh!! kene cili mulut dia nih!!

hehe (^v^)

p/s:udang galah tuh goreng camtu je ke? or masak gulai?

Anonymous said...

interesting entry.