orang tengah stalk

Friday, December 14, 2012

Apa masalah kau ni??

Aku dan member lunch dekat Belamy tadi.. dalam pukul 12.30pm kami gerak, lapar sangat-sangat.. sampai belamy, order nasi goreng ayam dengan teh ais.. wahhh sedap sangat.. 

Lepak, borak-borak, azan berbunyi, senyap sekejap, sambung borak lagi..

Restoran dah lengang sebab most man dah pergi solat jumaat, bertambah-tambah best we all borak-borak kan..

Suddenly my friend bersuara, "eh diorg tak pergi solat ke weh??" referring to those guys yang tengah bermuka punggung duduk makan-makan and borak-borak lagi.. padahal orang dah lama start solat jumaat..

"alaaaaa.. biasalah, sekarang ni ada guys yang dah tak segan silu tak solat jumaat k.." aku pun jawab.. 

owh serious, ada ramai gak la yang tak solat dan masih berada di restoran itu, tak kurang juga ada yang baru nak masuk duduk makan, wehhh.. apa masalah kau ni??? malu mana malu??? kalau aku jadi kau, aku lepak sat dalam kereta.. dah pukul 2, aku keluar la.. konon-konon baru sudah solat.. yek!

Sampai office dalam 1.40pm, singgah kantin sekejap beli buah-buahan untuk kunyah time buat kerja, sampai entrance kantin, ada 3 orang mamat, lepak depan kedai, agaknya depa segan tengok aku dengan member aku lalu, konon buat tengok handphone.. geli siot tengok kau orang.. tolong la weh??!! apa masalah kau ni??
Member aku yang naik wheelchair pun pergi solat ok!

Aku bukan nak jadi stereotype kind of person but aku memang dah aim orang macam mamat-mamat ni, memang jenis tak solat.. yang wajib mahupun sunat apatah lagi.. sorry.. aku akan pegang theory ni.. unless suatu hari  aku ternampak orang jenis-jenis kau, muka ala-ala kau, pecahkan tradisi.. 

Serious sedih..

kla bye!

No comments: