orang tengah stalk

Tuesday, December 18, 2012

Pantang

Semenjak aku berkahwin, aku belum pernah sarung jeans untuk ke mana-mana lagi.. Jeans yang paling mahal dan paling aku sayang, aku tinggalkan ja dalam almari dekat rumah family aku.. tah boleh ke tidak aku menyarungkan jeans itu kembali sebab size aku pun dah berbeza.. haha!!

Aku pun dah tak dak selera nak pakai jeans lagi.. sekarang ni banyak pakai skirt labuh and pallazzo.. selesa sangat..

Hari tu, aku tengah lepak dengan husband aku tepi swimming pool, cuci-cuci mata tengok adik-adik mandi, ada sorang awek ni lalu depan kita orang, t-shirt lengan pendek yang super ketat dan berbonggol-bonggol, dan beliau bertudung.. aku menongkat dagu sambil mengusha ja minah tu jalan-jalan menuju pantai melintasi kolam renang..

"Kenapalah dia pakai macam tu eh wak".. aku tanya husband aku..
Husband aku macam malas nak layan sebab dia tengah ratah kambing kot..

I know, kau akan kelihatan sangat perasan bagus bila kau post entry macam ni, post macam kau sorang je baik, orang lain tak baik.. aku mengaku aku tak baik, aku masih cuba untuk jadi baik dengan memerhati keadaan sekeliling..

aku tak tau kenapa aku pantang tak boleh tengok perempuan pakai tudung tapi pakai lengan pendek..  paling tak boleh kalau t-shirt tu super duper ketat!! macam nothing weh!! aku tau aku bukan tuhan, aku tau aku bukan penentu kau orang masuk syurga atau tak, aku ni pun tak tahu aku layak ke tak..aku just bagitau apa aku rasa... better kau pakai cardigan atau bukak tudung kau.. campak je dalam laut..

kbye!

No comments: