orang tengah stalk

Monday, August 2, 2010

Stop laa Menunjuk-nunjuk..

Aku pernah kenal dengan seseorang yang sangat la berpengetahuan luas..luas melangkaui pelbagai batasan..kau orang bukalah topik apa pun..dengan yakinnya, most of the time, dia boleh get along dengan kau orang..memberikan idea-idea dia sekali dan kadang-kadang, dia nak dia je menang, point-point dia je yang betul..orang lain salah..dialah yang paling knowledgeable sekali..dia mesti menang..

Sampai satu tahap, bila aku ber'argue' dengan dia dan aku seakan-akan dah lost my point, dia boleh cakap,"hmmmm..belum pernah saya kalah bila argue dengan siapa-siapa.."

Ok..aku stop argue dengan engkau sebab aku dah malas nak argue dengan engkau bukan sebab aku setuju dengan point-point engkau dan topik yang dibincangkan pun memang tak minat aku nak bincang panjang lebar..okaylaa..engkau memang tahu macam-macam..keluar je dari perut mak kau, kau dah pandai baca buku..

Serious weh, aku secara jujurnya memang kagum la dengan memory capacity dalam kepala otak dia tu yang mampu store banyak info..kadang-kadang aku terfikir, macam mana dia boleh tahu benda itu benda ini..kenapa aku tak tahu? Aku bukan tension sebab aku tidak tahu perkara yang dia tahu, tapi aku tension dengan memory capacity dia dan bertambah tension bila dia mula bercakap dengan aku mengenai benda yang dia tahu dan aku pada kennyataannya tak nak tahu dan mungkin kalau terdesak baru aku ambil tahu..

Kau orang tension tak kalau kau orang sakit otak and nak keluar lepak dengan kawan-kawan nak release tension, tiba-tiba salah seorang dari dia orang sibuk sangat laa nak borak something yang sangat la berilmiahnya..aduiiii..macam nak gigit jalan raya jee weh!

Dia pernah bagitahu aku, dia tension sangat sebab banyak sangat benda yang dia nak tahu..bila dia nak study, dia akan surf internet dan cari bahan bacaan dan bila ada hyperlink ke mana2 website mengenai benda yang menarik perhatian dia, dia akan go through until la dia terlupa yang dia sepatutnya kena study..hahahhaaa..nak tergelak aku..pada aku ada juga buruknya orang yang tergopoh nak tahu semua ni..SAKIT OTAK! paham tak..pada aku otak aku boleh sakit..rilex-rilex laa..tak payah la tergopoh-gapah..

Dia ini juga yang sangat tahu semua benda ini, akan bercakap dengan sesiapa sahaja tanpa mengira orang itu memang berminat atau tidak berminat nak tahu..urrrghhh!! tension la aku orang macam ni..cuba la engkau fikir hati and perasaan orang lain juga..orang lain pun tahu nak jaga hati kau dengan pura-pura dengar cerita engkau..tolong laa consider responden engkau..tak kan nak cerita pasal cara-cara nak bina jambatan dekat siswa undang-undang dengan menggunakan term-term power engineering kan..kan..kan..tak kan kau nak cerita macam mana engkau calculate tiang itu tiang ini dekat dia orang dengan sangat detail kan..kan..rilex laa..bawak bertenang..

Aku sebenarnya kurang gemar orang yang tahu macam-macam tapi suka menunjuk-nunjuk..tak cool pun macam tu..please laaa..

Sekian :)

5 comments:

Anonymous said...

lain org lain pandangan dan pendapat..

Amira Fadzil said...
This comment has been removed by a blog administrator.
cimon said...

kalo time lain ok larr...boleyy buat penambah pengetahuan

tp time makan...jd kureng berselara nak telan...

kalo boleyy ubah larr jd topik family, vacation, awekss (opss) yg boleyy mereleasekan tensen...

huhu (T_T)

Menyusur Akar Secara Senyap said...

Hi Cimon,

kannnnnnnnnnnnnnnn..kdg2..kita x payah la nak serious sgt tentang sesuatu..idup ni rilex2 suda..time serious, kite serious..time maen kite maen laa..

ni sepanjang masa nak serious, meletop la otak..:)

warisan melayu said...

uikksss...

saper mr/mrs perfect tu???
nak gak tahu..:)
sedap dapat borak dgn dia ni....hehehe