Bila aku usha balik entry2 aku yg previous ni..byk lak yang berunsurkan komplen. Komplen2, tak puas hati..macam bagus je aku ni..tapi sebenarnya aku post entry2 tu untuk meluahkan perasaan aku..tak luah, boleh jadi sawan khinzir nanti..hehe..
Pernah dulu, ada someone tanya aku, kalau tuhan kasi kau bercakap 10 saat je dlm sehari selebih nye mulut kau akan di kunci and memang tak boleh bercakap lgsg laaa..apa yang kau akan cakap dalam masa 10 saat yg amat berharga tu?
hmmmm..adakah aku akan cakap,
Pernah dulu, ada someone tanya aku, kalau tuhan kasi kau bercakap 10 saat je dlm sehari selebih nye mulut kau akan di kunci and memang tak boleh bercakap lgsg laaa..apa yang kau akan cakap dalam masa 10 saat yg amat berharga tu?
hmmmm..adakah aku akan cakap,
"eh nk kne ckp cepat2 ni..huh..huh..1,2,3..mama, papa, adik2, nenek, untie,uncle dan anak2mu, i am so lucky to have u guys by my side! I love u guys! u jump i jump"
"Syg, di kesempatan 10 saat yg amat berharga ini, b ingin bitau yg i want to be your wife and a mother of your child so bad!! i love u!"
atau 10 saat esoknya adakah aku akan ckp,
"Syg, di kesempatan 10 saat yg amat berharga ini, b ingin bitau yg i want to be your wife and a mother of your child so bad!! i love u!"
ooooooooooooooooooooooooooooooo..no3..ye..ye.. je aku nk ckp cm tu..sebalik nye aku rs aku akan ckp,
"Benci ahhh..bodo ah..asal ahh boleh ckp 10 saat je..susah gila la nak hidup mcm ni, susah gile laa nk buat ape2..nak wat keje xleh, nak meeting xboleh, nak ckp ngan customer xboleh, nak mintak membe tapau cendol pun susah..aku benci la idup mcm ni..aku nk bunuh diri!! arrrgghhhh!!"
Teeetttttt..mintak mahap..dah 10 saat dah!! Esok baru boleh ckp semula yeeee.. :8
Ye..hidup esek nk komplen jeeee..cuba kalau dalam 10 saat tu aku luahkan perasaan kasih aku kepada org2 tersyg..fuhhh..romantik shiot..mcm xreti2 nak bersyukur pun ada kan..hmmmm.. :(
so,
Tapi lain pulak kalau kau berada dlm situasi customer and service provider..kalau ko as a customer x puas hati, itu ko kne la komplen..tgk komplen gak laa..komplen bodo2, sila terjun tingkap laaa..tapi, komplen yg bernas ialah utk kepentingan masing2 gak..company boleh improve towards giving out better services dan customer satisfaction pun dpt di tingkat kan..:)
so,
Tapi lain pulak kalau kau berada dlm situasi customer and service provider..kalau ko as a customer x puas hati, itu ko kne la komplen..tgk komplen gak laa..komplen bodo2, sila terjun tingkap laaa..tapi, komplen yg bernas ialah utk kepentingan masing2 gak..company boleh improve towards giving out better services dan customer satisfaction pun dpt di tingkat kan..:)
Sekian :)
5 comments:
nida...
hahahaha...dah nama blog ni bolg ko kan, hak ko la nak post apa2....
kewujudan blog ni sebenarnya dah jd trend masa kini, dah xle elak dah, cuma hak ko utk merencana blog ko ni ke arah mana tujuannya; personal ke, politik ke, agama ke, persatuan ke, gosip2 ke...who's care?? cuma, kena berhati2 dgn segala luahan hati yg diluarkan, takut2 ia memberi ancaman keselamatan kpd negara...
apepun, komplen yg membina akan membantu kita memperbaiki diri dari semasa ke semasa...
wah..wah..wahh..raisss..
komen hang kali ni dah mcm wartawan astro awani dah aku rs..
hehehe..
thanks nway..u got the point dude!
hahahahahahahahahahahahahahahahaha...
ko lupe wei, wartawan astro awani tu aku yg ajar dia camne nak bercakap...jgn lupa sekali akhbar nian siang pau...tu sekali aku ajar...wakak wakak
hidup kalau xde org komplen nnt xde la improvement
weit...komplen tu bagos la cik hati kering..kalau xwujud komplen xde la borang komplen..hehe..komplen je selagi bole..biar la org nak ckp ape pon yang penting dlm hati tu x terbuku pape..:)
Post a Comment