orang tengah stalk

Thursday, June 10, 2010

Jangan Menipu Nanti Masuk Merraka..


Hai..hello sayangku..

When talk about being a liar, who never do that right? Don't bluff laaa..

Aku pun kadang2 menipu gak..sebab apa..? sebab utama, supaya aku dapat apa yang aku nak tapi benda yang aku nak tu selalunya susah nak dapat dan kena ada sebab yg kukuh untuk dapat tapi aku tak daa sebab yang begitu kukuh and because I just want that so bad, that is why I think being a liar is not a wrong thing at that point of time.. :P (paham x? Korang pepaham kan je laa..)

Kadang2 aku rasa aku terpaksa menipu bila orang tidak menaruh sepenuh kepercayaan kepada aku..so, untuk sedapkan hati mereka, aku tipu mereka..contoh nye..hmmm..

Parents aku pada pendapat aku, tidak suka aku keluar dengan lelaki sampai lewat malam..jadi..

1) kadang2 aku dating dgn org yang aku suka, tapi aku msg ayah aku, aku ckp aku kuar minum ngan kwn2 aku..(ayah aku sendiri pun tahu sebnanya aku tipu dia..ayah ada instinct kot..). Aku pun tak tahu la kenapa aku suka berahsia dengan mereka pasal percintaan aku..aku malu sangat2 nak share..I am not from that type of person yang begitu open..

2) Bila aku keluar, ayah aku call tanya aku di mana tuuu? Ini pun kadang2 aku boleh termenipu gak..cakap dah nak dekat sampai, tapi separuh jalan pun belum..please laaa, aku cuma tak nak ayah aku bising dan risau sangat pasal aku..

Aku tahu they care about me so damn much and that is why they do that..they always wanted me to be safe..but sometimes, aku rasa diorg tak percaya kat aku sampai aku rasa takut nak berterus-terang apa yang aku buat and apa yang aku nak buat..AKU TAKUT DIORANG TAK KASI APA YANG AKU NAK..kalau orang dah kasi sepenuh kepercayaan kat kite, tak kan kita nak betray pulak kan..nanti kang terus orang tu tak percaya dekat kita dahhh..sampai mati pun boleh..

Aku bukan nak ckp diorg kongkong aku, diorg cuma kawal aku supaya aku sentiasa selamat..cuma kadang2 benda yang aku sangat nak, aku boleh tidak dapat hanya kerana mereka risaukan aku..dan tidak percaya yang aku boleh melakukan nya..sedih kdg2..

Bila aku keluar dengan rakan2 mahupun 'rakan'..aku selalu be nice and behave because aku xnak ruin apa sahaja yang parents aku dah kasi kat aku iaitu terutamanya KEPERCAYAAN..

percayalahhh wahai my parents/ sesapa sahaja yang syg aku..

Kak long akan selalu be nice..and wajah2 family memang terbayang di benak fikiran bila aku nak buat sesuatu yang elok mahupun xelok..aku xnak diorg malu atau sedih dengan apa yang aku buat..that is why, aku selalu behave and be nice..(eh bape kali nk ckp daaa?)

NAMUN, serious shit aku nak kasi tau korang ni, MENIPU MMG TIDAK BEST LANGSUNG..mcm setan gondol rasanya..
Hati sentiasa tidak tenteram..Jiwa kosong..aku rasa bila menipu, aku macam telah dicampak kan ke pulau yang tiada orang..tiada facilities at all..sunyi je.. :(
Memang aku rasa selamat bila menipu tapi bila aku terbayang wajah orang yang aku tipu tu..aku akan jadi sebak..ye laa..dia percaya kat aku, tapi aku tipu dia..sanggupkah?? Astaghfirullah..

That is why sekarang ni, aku dah cuba tak nak tipu papa and mama aku lagi..kalau aku nak pergi dating, aku akan cakap aku pergi dating..'sometimes' yg mana sekarang ini dah jadi 'most of the time',aku berjaya bercakap benar and sumpah aku rasa macam satu kemenangan besar yang berpihak kepada aku.. kalau diorg tak kasi? hmmm..selalu nye diorang kasi..cuma akan membebel sket2 je..hehe..And tau tak..? Aku behave sangat bila keluar.. :)

Nenek aku pernah berkata, keluar malam2 bukan takut aku jadi jahat, tapi takut org jahat kacau aku...hmmmmmm..pening nk fikir ni..dan aku rasa budak2 muda(aku la tuu) mesti akan jawab macam ini..

"Ajal maut jodoh pertemuan di tangan tuhan"

atau..

" Kalau dah nak mati, bila2, dimana2 boleh dan kalau tuhan dah tetap kan cara kita mati macam tu, siapa lagi yang boleh ubah nya?"

Senang cerita, JANGAN CARI PENYAKIT LAAA..kalau nak keluar, keluar laa ke tempat yang selamat..langkah berjaga2..lagi2 awak tu perempuan..

Sekian..


















5 comments:

warisan melayu said...

hmmm....

salam sore ya anida..wakakaa..

entry ko kali ni ttg penipuan ya...hmm...gud entry...

pjg sgt entry ko ni, so aku komen je la ek..mls nak detail2 citer...

aku paham apa perasaan ko, coz aku ada kakak dan adik gurl...sama jer kes mcm ko ni...menipu utk tidak berikan kerisauan pd ibu bapa..that gud point, but ko kena always carefull ttg diri ko, persekitaran, suasana keliling, coz nowaday mana ada tempat selamat lg...

klu dulu jer kes2 kat 'tempat gelap', now tempat2 cerah pun dah menggila....

xkisah la kawan ke, 'kawan' ni ke, sesape je la, mesti hati2, perasaan curiga tu mesti ada dlm diri wlu sikit..wajib ada nida....

Amira Fadzil said...

Jangan Menipu Nanti Masuk Merraka??

ko mmg saje wt sala eje ke ape?

Menyusur Akar Secara Senyap said...

icik..'merraka' tu kan kuman ckp kat saiful apek dlm cite ape tahh..cite hari raya..

Rais, aku x leh tahan la kalo ko neshat aku series2..sbb aku knal ko sbg seorg yg gile2..hahaha..
pape pn..aku sokong ko..thnaks sbb phm..:)

cahaya said...

hmmm...kadang2 i pun pnh lakukan benda yg sama..tapi..stp kali termenipu mesti terkantoi..huhu...

Menyusur Akar Secara Senyap said...

hahahahahaha..ima..i pun kdg2 terkantoi gak..